fredag 9 mars 2012

Lite handarbete pågång

Hejsan alla

Har inte skrivit här på en tid nu igen men jag har faktiskt pysslat med en massa saker. På måndagen gjorde jag en hund i lappteknik. Bild kommer i slutet. Tisdagen tog jag och Theo det lugnt. På onsdagen for jag iväg lite efter 8 för att hinna till frissan till 9. Fick håret fixat och for sen med Carro på lunch till 1r+kök. Ja restaurangen heter så. Sen när vi ätit lunchen kom kim till stan med Theo och for själv till jobbet. Jag, Theo och Carro for iväg på loppisrunda. Vi var till 3 loppisar och båda fynda bra med grejjer. Själv hittade jag en skarf, en ljuskopp, en body åt theo, några barnböcker, ett puzzel, en hoppgunga och en sovpåse. Igår tog vi det bara lugnt och jag virkade på kvällen och fortsatte nu på morgonen så bild på det kommer med. Idag är det fredag och vad det blir i helgen vet jag inte förutom att de skall börja med spanter på väggarna i huset.

Nu kom jag på att jag skulle ha behövt ha hem blomjord så jag skulle få plantera om blommorna. Börjar vara dags för det nu. Och idag när jag satte ut Theo för att sova i vagnen så blåste det såå kallt. Bara isade på kinderna. Imorgon är det melodifestivalen final och jag har inte alls hängt med i det i år som jag brukar så finalen skall jag kolla. Handlade lite gott så det skall jag äta imorgon kväll. Men nu skall jag sluta skriva och sätta in bilder på handarbete som jag gjort.


Hunden i lappteknik. Första jag gjort.

Korgen är virkad. Satte dit blomman som dekoration när jag tog foton.

   
En närbild. Detta är det första jag virkat sen jag gick i lågstadiet.


Men nu säger jag hejdå för denna gång. Mycket nöje med bilderna och fråga om ni vill göra dem så kan jag försöka fixa lite beskrivning till er.

2 kommentarer:

  1. Oj, va fina handarbeten du har gjort! Ja sku själv också vilja laga en såndär hund, den va söt! :)

    SvaraRadera
  2. Tackar :) säljer mina virkade saker här ute i skären i en handarbetshall som är öppen nu på sommaren :) Jag kan fixa en beskrivning och bilder till dej :)

    SvaraRadera