lördag 18 februari 2012

2 dagar

Hej

De blir att blogga för 2 dagar nu för jag hann inte skriv nåt igår. Dagen var fullspäckad. Det började med att Theo åt sin morgongröt och jag min frukost. Sen busade vi lite i gymmet och sen fixade vi sittdelen på vagnen. Sen for vi ute i det vackra vintervädret med + grader och solsken. Vi vandrade till återvinningstationen och lämnade batterier där. Han var vaken och tittade runt sig när vi gick dit men sen somnade han på vägen hem. Han sov en liten stund medan jag fixade bort snö och is av min fars bil. Snäll dotter är jag när han lämnat bilen här. Sen vaknade han och vi gick till framsidan av huset och Theo satt i vagnen och skratta när jag kämpade med snön som drivat på trappan. Sen somnade han igen och jag började göra en snölykta. När den var klar och Kim hade slungat snö som drivat så gick vi in och fixade mat och när vi ätit vaknade theo och han åt sin mat sen för vi till mina föräldrar och tillbringade kvällen där. Efter vi kom hem var det läggdags för Theo och vi såg som nästan varje fredag NCIS och NCIS LA avsnitt. 

   
På väg på promenad

Skrattar åt mamma som kämpar med snön :)

Snölyktan. Lade den på en platta så jag kunde bär den till platsen där den skulle vara
Bilden tagen i skyminingen när lyktorna är tända

Idag tog vi alla 3 sovmorgon. Busade även en stund i sängen innan vi steg upp. Sen for jag till butiken en sväng för att inhandla lite smått. När jag kom hem började jag baka rågbröd och muffins. Muffinsen blev misslyckade. Fattar inte vad jag gör för fel men jag tror det beror på bakpulvret. Men rågbrödena blev bra. Fick bilen tvättad av kim och ikväll har vi badat bastu efter att Theo gått sov. Han var även i badet. Nu ska jag se på tv lite och herren sitter och spelar. Imorgon ska vi en sväng till bygget och förbereda inför gjutningen. Måste även dammsuga huset. Är jätte mycket hår på golvet för jag löser hår som grymt. Handen full när jag drar handen genom håret. Är väl skallig innan sommaren. 


Rågbröd i alla dess former :)



Natti natti

4 kommentarer:

  1. Jag tappade också hår då essam var c. 3-4månader! De slutade sen men fy vad de var obehagligt att borsta då håret bara föll av en!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okejj bra ti veta nån annan som haft det å. Men jag har så kort hår så de syns säkert fort om det fortsätter i samma takt.

      Radera
  2. jag tappade också efter ellen, o hårfärg fastnade inte i mitt hår...guud v gullungen blivit söt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej.. Jo han e en riktig gullunge :) och han växer så det knakar :)

      Radera