torsdag 16 februari 2012

Torsdag och snöstorm

Ja här var det jättefint väder imorse och på dagen men nu till kvällen har en snöstorm dragit in över skären. Imorse blev det att åka och handla mat för veckan. Träffade 2 jobbkompisar varav en är pensionär. Trevligt för ingen av dem hade sett Theo gubben min. Han var vaken genom hela resan till stan och hem även i butiken. När jag skulle plocka ett paket riktigt smör åt min vagn så frågar en äldre man om han är 6 månader och jag trodde förstås han mena smörpaketet tihii, så ja fråga va sa du? och han fråga samma igen och pekade på Theo. Jag har bara varit med om att äldre damer på ikea har frågat hur gammal han är och hur söt han är men inte nån äldre man.
Det var ju alla hjärtans dag häromdagen och jag fick en fulltankad bil istället för blommor så idag hade de erbjudande på tulpaner på minimani så jag köpt själv blommor. De var gula och när jag kom hem så sken solen och värmde så gott på kinderna så man fick riktiga vårkänslor men de försvann lika snabbt som dom kom.



Tänkt visa några bilder som jag fångade i huset vi nu bor i som jag tog på samma gång jag var och fotade tulpanerna jag köpte idag.

Här kommer en bild på min fejkade fruktskål. Skålen är från ikea i trä och i den ligger det plastfrukter. De kommer inga bananflugor från dem :)



Här kommer det en bild på en byrå som jag har i hallen. Den var ursprungligen träfärgad från ikea men före jul fick jag för mej att jag skulle måla om den. Den blev vit och på den finns en lykta som jag fått av min syster sen belysningen är med glitter och pärlor i en skål. Tycker den passar där fast det inte är jul mera. Sen när våren riktigt är här så kommer den nog att åka i skåpet.



Sen tog jag till sist bild av vår sänggavel som jag gjort själv av en spånskiva, skumgummimadrass, vaddstycke och tyg. Mycket enkel att göra.



Ska även ta bild av Theos säng som min morfar gjorde runt 1947. Men det får bli i ett annat inlägg. Nu blir det att busa med lillen så han är trött när det är läggdags vid 20.30 tiden. Sen blir det att se Sveriges värsta bilförare och biggest loser.

Nu säger jag goder kväll på er :)

2 kommentarer:

  1. härlig säng-gavel!! imponerad..sej teel om du böri tillverk fleir så man får beställ..billit föståss:)

    SvaraRadera