onsdag 15 februari 2012

Mycket pågång

Hejj

Jaa-aa jag är inte så ofta här och skriver men skall försöka skärpa till mej nu när man är mammaledig. Senaste jag skrev hade mina vänner ordnat en babyshower för mej. Den lilla krabaten som var i min mage då vid tidpunkten har ju kommit till världen den 19.10.2011 han kom 2 veckor senare än beräknat. Det var en stor omställning att få hem honom. Och som ni ser så skriver jag han så det blev en gosse som heter Theo. Jag hade mina aningar om att det var en gosse. Det var en jobbig tid den första månaden innan man kommit in i rutinerna att vara mamma. Men nu går det som på räls. Tyvärr hade jag inte tillräckligt med mjölk själv så det blev ersättning ganska fort och i januari började vi med välling och då for vikten med fart på en månad gick han upp 1,3 kg och nu i februari har vi börjat med pure och gröt. Puren gör jag själv och fryser ner i passliga portionspåsar. Ibland blandar jag med lite burkmat när jag värmer så det inte blir det samma hela tiden. Gröten äter han på morgonen. Så nu ikväll hade jag han på vågen och på 3 veckor har han blivit 1 kg tyngre. Nästa vecka skall vi till rådg. på läkarbesök. Han utvecklas för varje dag och han är en pigg och glad gosse. Sover hela nätter och han blir nattad lite före 9 och vi stiger oftast upp vid 8 halv 9 tiden så sömn får vi bra av. Han älskar att sova i vagnen och länge. Men när det var så kallt som -20 kunde jag inte ha ut han så då var det svårt att få han att sova inne på dagarna. 




Och dessutom köpte vi hus och började riva det före Theo kom och nu håller vi äntligen på och bygger upp nytt igen. Nästa vecka kommer vi att gjuta golv på nedrevåningen.  Sen skall det bytas fönster och en ny trappa skall insättas. Väggar skall uppriktas och sen blir det golvläggning, tapetsering. Skall försöka uppdatera så fort det händer något där. Nu just väntar jag på ritningen på badrumsmöblemanget så när vi beställt det kommer vi få fixa badrummet också. 

Vårt hus


Imorgon måste jag åka till stan för att handla mat. Det sker 1 gång i veckan. Skulle ännu denna vecka behöva baka lite gott för jag skall stå värdinna för ett Lundmyr of Sweden party på måndagen. 

Men nu blir det nog att krya ner mellan mina män. Den äldre hör jag snarkar. 

Natti Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar